Berta Zázvorková

Považuji se hlavně za lidskou bytost, potom za ženu, dceru, sestru, kamarádku, kolegyni. Mám i další role - zákaznici, čtenářku, posluchačku, Evropanku, pacientku.. ale tyto role neberu jako svoje životní, jsou jen vedlejší:) Snažím se pochopit svět kolem mě i svět ve mně. Zjištuji, že je to sakra propojené:), a že se rozdíl mezi "venku" a "vevnitř" stírá. Rezignuji na to, že má vše nějakou univerzální logiku, že existuje spravedlnost, pravda. Já jsem jediná, kdo může nastavit, co PRO MĚ bude logické, spravedlivé a pravdivé. Zbytek je jedno. Bytostně toužím jen BÝT.

Berta Zázvorková

Není potřeba nikoho ohromit, nikomu podlézat

Tím, co píšu v nadpise, jsem si jistá. Jsem typ člověka, který věří, že když budu sama sebou (a dovolím si být sama sebou), moje okolí se pročistí, oddělí se zrno od plev a zbydou mi v něm tak jen lidé, kteří za to stojí.

27.6.2018 v 8:00 | Karma: 12,23 | Přečteno: 322x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Můj názor na duchovní průvodce transformací života

Kurz, který ve mně spustil drobnou nechuť ke všem těm osvíceným lidem, kteří "vědí" něco víc a mají "dar" v druhých objevovat příčiny chmur, trval několik měsíců a byl dost intenzivní. Jednou týdně se skupinka asi dvanácti osob

23.6.2018 v 20:42 | Karma: 15,28 | Přečteno: 507x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Islám potřebuje Evropu

Je to jako lavina - skoro všichni zmiňují jen to, co uprchlická vlna bere a vezme, v čem se budeme muset omezit. Já se na to koukám z jiného úhlu. Vše je totiž dobré. Vše je přesně tak, jak to má být.

22.9.2015 v 22:30 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1231x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Jak mě Olda Říha odpálkoval

Polovina naší rozvětvené rodiny bydlí v západní části Prahy. Jakmile se členové starší 40 let dozvěděli, že v jedné vesnici poblíž jejich domovů bude vystupovat kapela Katapult, bylo o sobotním programu rozhodnuto.

6.9.2015 v 14:06 | Karma: 14,28 | Přečteno: 1635x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Nebojím se ani islámu, ani uprchlíků. Bojím se plísně na nohou.

Nebojím se ani jednoho z témat v nadpisu, jimiž se zabývá většina kolegů-blogerů hlavně v posledních týdnech. Nemám se proč bát. Moje hranice nejsou totožné s hranicí Česka, moje hranice jsou jinde. Cítíte to podobně?

31.8.2015 v 20:58 | Karma: 16,46 | Přečteno: 997x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Proč nechci spáchat sebevraždu

Proč nespáchám sebevraždu, i když na ni často myslím? Předkládám svoje důvody, které mě drží nad vodou.

29.8.2015 v 15:06 | Karma: 13,68 | Přečteno: 729x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

V tomto článku rozcupuju další argumenty proti adopci dětí homosexuály na padrť - aneb moje reakce na příspěvky z diskuze k článku z 20/8/2015

Napsala jsem svůj názor na adopci dětí homosexuály. Požádala jsem čtenáře o argumenty, které mi případně v článku chyběly. A vida - sešla se velmi zajímavá várka poznámek, na které bych nyní ráda reagovala.

23.8.2015 v 22:06 | Karma: 15,52 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

V tomto článku rozcupuju nejčastější argumenty proti adopci dětí homosexuály na padrť

Jsem absolutně PRO, aby mohly homosexuální páry adoptovat děti. Našla jsem na internetu nejčastější argumenty PROTI a rozhodla se, že je slovně rozšlapu, upálím a jejich popelem si nakreslím obraz dvou mužů v milostném aktu.

19.8.2015 v 23:54 | Karma: 33,59 | Přečteno: 4519x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Snacha vs. tchýně (nemůže být vítězů, jsou jen zraněné duše)

Nedávná virtuální záležitost v naší širší rodině mě přivedla k sepsání tohoto příspěvku. Jistá osoba chtěla být vtipná, místo toho ale ukázala svou slabinu. Vítejte u věčného tématu snacha vs. tchýně.

2.8.2015 v 23:03 | Karma: 25,01 | Přečteno: 1798x | Diskuse| Ona