Zkouším zhubnout podle Mačingové - I. díl - Proč?

17. 07. 2015 23:07:17
Už to nejde. Nemůžu se na sebe dívat, nemohu se sebou být. Jsem veliká velryba, nejsem žena. Jsem něco, co ženu připomíná možná jen velkým poprsím. Velkým bílým poprsím. Jsem velká bílá velryba.

Mám 20 kilo nadváhy!

Kila způsobila čokoládka. Čokoládku jsem vkládala do úst denně, protože jsem byla smutná. Smutná jsem byla proto, protože..to je jedno. Fakta hovoří jasně. Za poslední čtyři roky jsem přibrala 20 kilo. Nechápu, jak jsem v době před dvaceti kily mohla mít nějaké mindráky. Když teď koukám na fotky z doby "před", vidím dokonalou postavu modelky. Asi opravdu platí, že člověk si váží něčeho, až když o to přijde. Mám skoro 80 kilo, sebevědomí žádné. Nosím oblečení, které je mi příjemné (= volné), takže tím se moje optická velikost ještě zvětšuje. Jasně, může být hůř! Po čísle 80 je přeci 85, po 85 je číslo 90, pak 100, a tak dále.

Ale může být i lépe! Už jsem tam jednou byla. Vážila jsem cca 60 kilogramů - někdy 62, někdy 59. Postava vypadala při mých 170 centimetrech zdravě. Ani vysloveně vychrtlá, ani oplácaná. Chci tam zpět!

Touha "něco dělat" ve mně sílí už hodně let. Zatímco jsem ale jen přemýšlela, tak další kila přibyla, takže potřeba "něco s tím dělat" začala být nevyhnutelná.. Nakonec jsem se rozhodla, že zkusím upravit svou životosprávu podle jídelníčku slovenské autorky Antónie Mačingové. S dietami / s detoxem / s vědomým stravováním nemám žádné zkušenosti. Možná jsem vydržela maximálně tak tři dny nejíst sladké.

Proč stravování zrovna podle Antónie Mačingové?

Tento program mě zaujal z několika důvodů:

1. Posledního půl roku se ke mně to jméno dostalo z několika stran. Nezávisle na sobě. Kolega s manželkou zkusili upravit stravu podle Mačingové, kamarádka si v restauraci dala jen fazolové lusky proto, že je na nějakém půstu, další tři kamarádky říkaly, že pokud chci zhubnout, ať zkusím Mačingovou. Všichni si to chválili.

2. Jí se do sytosti! Dle autorky totiž čím víc předepsaných potravin sníme, tím rychlejší a silnější bude účinek. To znamená, že se nic neodměřuje - pokud chci sníst půl misky salátu a stačí mi to, OK. Pokud sním ty misky tři, tak se také nic neděje. Nehladoví se!

3. Když jsem si knihu koupila, byla jsem překvapená, že se vaří jednoduše. Ve vaření se moc nevyznám, ale myslím, že jídla jsou super rychlá a jednoduchá. Nejde tam nic zkazit (no uvidím, jak budu mluvit v pondělí, kdy začínám:). Všechno to jsou dobře dostupné suroviny - autorka je Slovenka, a tak se vše dá v pohodě v našich obchodech sehnat.

4. V jídlech je fakt malinko masa, což mně - skoro vegetariánce (jím občas ryby) - dost vyhovuje. Navíc se dá nahradit rostlinnými produkty.

5. Autorka má na Facebooku svojí stránku, kde reaguje na dotazy. Mně odpověděla během jednoho dne. Jsem si jistá, že kdykoli se vyskytne nějaká nová otázka, která náhodou v její knize nebyla, nenechá mě v tom.

Podrobnou četbou její knihy, různými výpisky, plánky, apod. jsem strávila poslední měsíc. Už to nejde dál odkládat. V pondělí 20. července začne den D. Doufám, že od té doby už nebude nic jako dřív.

Autor: Berta Zázvorková | pátek 17.7.2015 23:07 | karma článku: 8.16 | přečteno: 821x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 21.10 | Přečteno: 253 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.87 | Přečteno: 161 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.02 | Přečteno: 9120 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 40 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1412

Považuji se hlavně za lidskou bytost, potom za ženu, dceru, sestru, kamarádku, kolegyni. Mám i další role - zákaznici, čtenářku, posluchačku, Evropanku, pacientku.. ale tyto role neberu jako svoje životní, jsou jen vedlejší:) Snažím se pochopit svět kolem mě i svět ve mně. Zjištuji, že je to sakra propojené:), a že se rozdíl mezi "venku" a "vevnitř" stírá. Rezignuji na to, že má vše nějakou univerzální logiku, že existuje spravedlnost, pravda. Já jsem jediná, kdo může nastavit, co PRO MĚ bude logické, spravedlivé a pravdivé. Zbytek je jedno. Bytostně toužím jen BÝT.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...