Zkouším zhubnout podle Mačingové - II. díl - Příprava

17. 07. 2015 23:52:08
Nastavila jsem si to v hlavě, potvrdila si, že to chci. Rozhodla jsem se. Chci změnit svůj dosavadní způsob stravování. Jsem připravená pro to něco udělat. To nejdůležitější mám tedy za sebou - přesvědčila jsem hlavu:)

Stravování podle Antónie Mačingové je jednoduché. V její knize je přehledný jídelníček se snídaní, obědem a večeří pro následující měsíc, konkrétně pro 28 dní. Jídla jsou jednoduchá na přípravu, suroviny jsou levné a myslím, že jsou lehce k sehnání v každém obchodě.

Problém ale vidím v tom, jak zvládat pracovat, do toho jíst 3x denně mnou připravená jídla? Doteď jsem obědvala tak, že jsem si koupila nějaké polotovary (třeba rohlík a k tomu pomazánku) - to byl můj oběd. Žiji sama, a tak nehrozí, že by mi někdo navařil. Vše bude tedy na mně.

Mám časově náročnou práci. Vlastně dvě práce. V té první, říkejme jí hlavní, máme teď sezonu. To znamená, že osm hodin denně je fakt minimum. Daleko běžnějších bývá hodin 10. Po této "hlavní práci" mám ještě druhou - chodím učit angličtinu jeden milý manželský pár - pondělí a čtvrtky 90 minut. Nejsem kuchařka, nejsem šikovná, neumím se otáčet v kuchyni a domácí práce mi nic neříkají. Myslím, že hlavní překážkou tedy bude v mém případě vše dobře naplánovat. Den předem si do práce připravit snídani, svačiny, oběd. Po pracovním dni si udělat večeři a na další den opět připravit snídani a oběd. Suroviny chci co nejčerstvější a co nejlepší kvality. Byla jsem tedy nucena rozdělit si přípravu na několik částí..

Příprava

SEPSÁNÍ VŠECH SUROVIN - už asi po sté jsem vzala do ruky knihu od paní Mačingové a do počítače si vypsala všechny suroviny, které se ve "dvacet osmičce" vyskytují. Psala jsem si vše - od soli po mořskou tresku.

ROZDĚLENÍ SUROVIN - dále jsem suroviny rozdělila na trvanlivé a čerstvé. Vznikly tedy dva nové seznamy - všechno jsem rozdělila podle toho, jestli si mohu nakoupit klidně i 14 dní předem, a nebo jestli maximálně tak dva dny předem. V tomto bodě se mi skvěle pracovalo s Excelem. Krásně jsem si mohla potraviny přesouvat a nemusela jsem je znovu vypisovat.

TRVANLIVÉ potraviny jsem si objednala přes internet. Nemám ráda nákupy. A přímo nesnáším nákupy ve velkých obchodech. Tyto položky jsem si ale v klidu naházela do košíku ve třech různých internetových obchodech a vybrala nakonec ten, který mi vyšel nejlevněji. Přiznávám, že jsem ale volila jen ty nejkvalitnější produkty.

ČERSTVÉ suroviny jsem si také vypsala, ale zároveň je rozdělila podle dní, kdy budou potřeba. Kontaktovala jsem místní farmářský obchod a svěřila se se svým plánem. Slečna, která obchod provozuje, si mě "vzala na starost". Projely jsme si jídelníček, řekla, co u nich určitě není problém sehnat. Dohodly jsme se také na tom, jak dopředu jí napíšu, co potřebuji, a kdy si budu vyzvedávat.

RECEPTY - recepty v knize jsou vážně jednoduché. Přesto jsem si je raději ještě okopírovala a dala do průhledných desek, aby se mi v kuchyni s nimi lépe manipulovalo. Každý den si vyndám jen tři příslušné listy - nemusím tedy znovu a znovu hledat ty odpovídající stránky v knize.

PODPORA - oznámila jsem svůj záměr u rodiny a u sester, v práci kolegům, kamarádce. Pojistila jsem si tak, že mi bude trapné to vzdát, když jsem kolem toho udělala takové "haló":)

Dnes je pátek a já si byla ve farmářském obchůdku pro první várku věci na neděli. V neděli budu totiž poprvé vařit a chystat jídla na pondělí, kdy to začne už opravdu. Zeleninka vypadá krásně, koření, oříšky, med a to všechno ostatní už také spinká v kuchyni a čeká, že se za několik desítek hodin stane mojí součástí.

Obavy

Bojím se - objednala jsem dost? Neobjednala jsem toho až moc ? Bude mi to chutnat? Zvládnu za den vypít ty 3 až 4 litry vody, které paní Mačingová nařizuje? Bude mi prvních pár dní špatně? Bude mě bolet hlava? Budu mít průjem? Zhorší se mi na chvíli pleť? Budu unavená? Zvládnu být následujících 28 dní střídavě v kuchyni (při přípravě jídel), na záchodě (při propouštění vypité vody:), u počítače při objednávkách surovin na další den..a do toho pracovat, fungovat?

Jsem zvědavá...

Autor: Berta Zázvorková | pátek 17.7.2015 23:52 | karma článku: 9.86 | přečteno: 649x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 83 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.22 | Přečteno: 7981 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 422 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 654 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 574 | Diskuse
Počet článků 40 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1412

Považuji se hlavně za lidskou bytost, potom za ženu, dceru, sestru, kamarádku, kolegyni. Mám i další role - zákaznici, čtenářku, posluchačku, Evropanku, pacientku.. ale tyto role neberu jako svoje životní, jsou jen vedlejší:) Snažím se pochopit svět kolem mě i svět ve mně. Zjištuji, že je to sakra propojené:), a že se rozdíl mezi "venku" a "vevnitř" stírá. Rezignuji na to, že má vše nějakou univerzální logiku, že existuje spravedlnost, pravda. Já jsem jediná, kdo může nastavit, co PRO MĚ bude logické, spravedlivé a pravdivé. Zbytek je jedno. Bytostně toužím jen BÝT.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...