Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mě Olda Říha odpálkoval

Polovina naší rozvětvené rodiny bydlí v západní části Prahy. Jakmile se členové starší 40 let dozvěděli, že v jedné vesnici poblíž jejich domovů bude vystupovat kapela Katapult, bylo o sobotním programu rozhodnuto.

 Byla sobota večer. Maminka, tety, strejdové a sestřenka (sestřenka byla jedinou zástupkyní "nás mladších") se patřičně ohákli (mluvili něco o tom, že prý jdou za "somráky"?), rozloučili se a vyrazili na koncert. Nepochybovala jsem ani vteřinku o tom, že si to tam užijí. Já mezitím dostala na povel postarat se o sestřičku a nejmladší sestřeničku. Nepochybovala jsem ani vteřinku o tom, že si to s holkama užijeme. Moje předpovědi se v obou bodech vyplnily - rodinka se vrátila rozjuchaná, ještě ve dveřích si teta s maminkou zpívaly nějakou (pravděpodobně) katapultí písničku, začaly je chytat křeče do nohou z toho, jak tam dvě hodiny skákaly a tančily; no a my "domácí" jsme měly napapaná bříška po dobré večeři, unavené oči a prsty z vymalovávání omalovánek pro dospělé, a rozesmáté pusy od ucha k uchu díky jedné stolní hře. K sobotě už nemám co víc říct.

 V neděli ráno jsem jela do práce. Míjela jsem místo, kde se konala ta velká akce. Jela jsem pomaleji, abych se aspoň na těch pár vteřinek mohla kouknout, jak to tam vypadá "po". Hned u vchodu na hřiště jsem zahlédla blonďatou hlavu a věděla, že ten plakát skupiny Katapult tam sundavá sám Olda Říha. Hned jsem auto na nejbližším možném místě obrátila zpět na hřiště, zastavila u branky a z auta se hnala za tím pánem.

 Už seděl v autě, ale viděl, že jdu očividně za ním a tak stáhl okýnko. "Že jste Olda Říha?", spustila jsem a chtěla dodat, že skoro celá moje rodina byla včera na koncertě a moc si to užili.  "To je teď jedno, pospíchám," nenechal mě domluvit a nastartoval. "Promiňte," ukončila jsem náš rozhovor a šla zpátky do auta, abych mu uhnula z cesty.

 První slova, která mě v autě směrem k němu napadla, byla hodně nepublikovatelná. V práci jsem naopak proklínala samu sebe, že jsem vybafla jen tak na někoho, koho ani osobně neznám a čekala, že se mi bude věnovat.

 Teď už nějaká doba uběhla, tu situaci jsem si v hlavě zpětně přehrála asi dvacetkrát, ale pořád nevím, jaké ponaučení si z toho vzít? Toho, že jsem to udělala, už nelituju. Tak to prostě bylo, zkusila jsem to. Ale nevím, co z toho vyplývá? Upřímně říkám, že mi šlo o to jen vyjádřit zpětnou vazbu někomu, kdo byl idolem v mládí mojí maminky. Udělat radost. Poděkovat, že udělali koncert na vesnickém hřišti, že díky tomu moji blízcí měli super zážitek.

Pak mě napadla teoretická situace, jestli kdybych třeba v restauraci potkala moji milovanou Darinku, která by tam zrovna obědvala, jestli vůbec mám právo ji obtěžovat? Překládám myšlenky, které mě v souvislosti s tím nešťastným incidentem s panem Říhou napadly...

Vždyť ani nemohl vědět, co mu chci? Mohl mě aspoň nechat vyjádřit, co jsem měla na srdci. VERSUS No jo, ale on pospíchal!

No, možná pospíchal, ale tak očividně jsem mu něco chtěla, tak si mě mohl vyslechnout, ne? VERSUS A co ty víš? Třeba už měl být dávno někde jinde a má prostě zkušenost, že s fanouškama to není nikdy jen pár vět.

Jenže já nejsem fanoušek, jen jsem mu chtěla poděkovat za to, že si to moje rodina včera užila. VERSUS A jak to měl vědět? Nečte přeci myšlenky. A tuhle práci dělá už několik desítek let a určitě po něm pořád někdo něco chce.

Tak nemá dělat práci, která je závislá na přízni ostatních lidí! VERSUS Ale on není politik. Dělá hudbu a nikomu nic nedluží.

Aha, takže nemá peníze z toho, že má fanoušky? Hudbu si může dělat kdokoli, ale pokud se tím chce živit, musí mít někoho, kdo si rád zaplatí za to, že si ho poslechne, ne? VERSUS No možná, že jo, ale on tam teď byl ve svém soukromém čase. Neměl tam v tu vteřinu ani koncert, ani autogramiádu. Nikomu nic není do toho, co si dělá mimo světla kamer. Není veřejný majetek! To, že ho někdo zná z televize nebo z rádia z něj ještě nedělá někoho, kdo musí být nonstop milý a k dispozici.

Ale tak snad by ho vteřinka nezabila? Vždyť kolikrát v životě ho člověk potká?  VERSUS Kolik lidí on takhle denně potká? To by taky nemusel dělat nic jiného, než se fotit, podepisovat. Má také svoji rodinu, koníčky, další povinnosti.

Prostě na každý argument jsem měla hned argument jiný.

Tenhle článek nemá být obviňující vůči panu O.Ř., nikdy se nedozvím, proč jednal tak, jak jednal, ale měl na to svaté právo. Spíš tímto příspěvkem kladu sobě a čtenářům pomyslnou otázku, kde je ta hranice? Jak poznat, kdy mohu k cizímu člověku, kterého sice mám pocit, že znám, ale nikdy jsem se s ním osobně nebavila, jen tak přistoupit a vyrušit ho? Potřebuju zaujmout nějaké stanovisko, kdybych náhodou zítra potkala Darinku:)

 

Autor: Berta Zázvorková | neděle 6.9.2015 14:06 | karma článku: 14,28 | přečteno: 1635x
  • Další články autora

Berta Zázvorková

Není potřeba nikoho ohromit, nikomu podlézat

Tím, co píšu v nadpise, jsem si jistá. Jsem typ člověka, který věří, že když budu sama sebou (a dovolím si být sama sebou), moje okolí se pročistí, oddělí se zrno od plev a zbydou mi v něm tak jen lidé, kteří za to stojí.

27.6.2018 v 8:00 | Karma: 12,23 | Přečteno: 322x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Můj názor na duchovní průvodce transformací života

Kurz, který ve mně spustil drobnou nechuť ke všem těm osvíceným lidem, kteří "vědí" něco víc a mají "dar" v druhých objevovat příčiny chmur, trval několik měsíců a byl dost intenzivní. Jednou týdně se skupinka asi dvanácti osob

23.6.2018 v 20:42 | Karma: 15,28 | Přečteno: 507x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Agorafobie (5. díl - Příprava na těhotenství)

I přesto, že můj život není jako běžné populace, rozhodla jsem se, že se v rámci několika měsíců pokusíme stát se s partnerem rodiči. Chci podniknout pár kroků, které, jak doufám, vyrovnají to, že budu asi pořád "zobat" pilule.

15.4.2017 v 20:53 | Karma: 7,32 | Přečteno: 393x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Agorafobie (4. díl - Je sobecké chtít děti?)

Jsem žena, která kromě toho, že trpí agorafobií s panickými záchvaty, tak chce brzy miminko. Jsem zamilovaná a milovaná, mám kde bydlet, mám práci, která jde skloubit s mateřstvím, už vím, co chci - podmínky by nemohly být lepší.

15.4.2017 v 14:52 | Karma: 10,63 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Co na seznamce nezabírá aneb pravopis, negativita, fňukání a nedostatek fotek

Chceš si najít přes internet holku? Tak se nauč český pravopis, nešiř negativitu, nefňukej a udělej si alespoň dvě selfie ... obličeje:) Předkládám další čtyři projevy, které mě na profilech na seznamce hned odradí.

10.6.2016 v 21:10 | Karma: 22,58 | Přečteno: 1506x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Co na seznamce nezabírá aneb striptéři, pasáci a prázdné fráze

Mám se seznamováním po internetu zkušenosti. Bohaté a dobré zkušenosti. Teď jsem nějaký ten pátek zase sama, a tak se vracím opět na místo činu. Co ale určitě (minimálně na mě) neplatí? Zde jsou první tři nešvary mužů na netu.

29.5.2016 v 20:14 | Karma: 18,91 | Přečteno: 1762x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Zhubla jsem podle Mačingové - Fotky mé postavy po třech měsících

Drazí, tento blog bude plný superlativ. Podařilo se mi totiž díky zásadám, které ve své knížce "Zhubněte jednou provždy" sepsala Antónia Mačingová, úplně změnit svůj šatník, ale hlavně psychiku!! Sláva mému tělu:)

11.10.2015 v 12:27 | Karma: 18,59 | Přečteno: 2995x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Islám potřebuje Evropu

Je to jako lavina - skoro všichni zmiňují jen to, co uprchlická vlna bere a vezme, v čem se budeme muset omezit. Já se na to koukám z jiného úhlu. Vše je totiž dobré. Vše je přesně tak, jak to má být.

22.9.2015 v 22:30 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1231x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Zkouším zhubnout podle Mačingové - XVII. díl - Mám za sebou 9 týdnů (aneb Funguje to!)

Přátelé, tady končí veškerá sranda. Kecám. Přátelé, tady začíná veškerá sranda. "Mačingová" totiž fakt funguje!!!

22.9.2015 v 21:18 | Karma: 8,79 | Přečteno: 662x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Upřímný deníček Danuše Přímé .. Potřebuju pohladit (od chlapa)!

Několik let jsem sama. Partner mi poslední dobou extrémně chybí. Ne tak kvůli sexu (dokud mám zdravé ruce a představivost, tak tuto potřebu si jakž takž zvládám uspokojit sama), ale hlavně kvůli tomu dalšímu.

3.9.2015 v 22:31 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Poezie a próza

Berta Zázvorková

Děkuji, pane Wayne W. Dyere (*10.5.1940 - †29.8.2015)

Dnes jsem se dozvěděla, že v neděli zemřel spisovatel Wayne W. Dyer. Jeho knížku, Vaše bludy, považuji za svou bibli. Tento článek tedy věnuji muži, s nímž jsem se sice nikdy osobně nesetkala, ale jeho slova mi obohatila život.

1.9.2015 v 22:18 | Karma: 19,11 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Nebojím se ani islámu, ani uprchlíků. Bojím se plísně na nohou.

Nebojím se ani jednoho z témat v nadpisu, jimiž se zabývá většina kolegů-blogerů hlavně v posledních týdnech. Nemám se proč bát. Moje hranice nejsou totožné s hranicí Česka, moje hranice jsou jinde. Cítíte to podobně?

31.8.2015 v 20:58 | Karma: 16,46 | Přečteno: 997x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Upřímný deníček Danuše Přímé .. Jak jsem se praštila do hlavy a chtěla víc krve

Důkladným rozborem svého chování jsem přišla na to, že si užívám, když jako fyzicky trpím, okolí mě lituje a já říkám: "To je dobrý, moc to nebolí." A přitom to vypadá, že to bolet musí. Třeba jako minulý pátek.

31.8.2015 v 8:00 | Karma: 7,94 | Přečteno: 168x | Poezie a próza

Berta Zázvorková

Upřímný deníček Danuše Přímé .. Nesnáším svoje jméno! Jo, a taky nemám žádné neřesti.

Jmenuju se Danuše. Mám divné jméno, záliby, zvyky. Alespoň podle okolí. Je mi 23 let a ještě nikdy jsem nebyla opilá. Trošku exot, co? Nekouřím, nikdy jsem nezkusila drogy, měla jsem jen jednoho kluka. Nepiju kávu, nejím maso.

30.8.2015 v 20:00 | Karma: 8,03 | Přečteno: 378x | Poezie a próza

Berta Zázvorková

Zkouším zhubnout podle Mačingové - XVI. díl - Mám za sebou 6 týdnů (aneb Už hubnu!!!)

Po tom, co jsem skončila 28čku, tak jsem si dala 14 dní pauzu. Pauzu v tom smyslu, že jsem nedodržovala přesné pořadí jídel, ale jinak jsem jedla pořád podle principů Mačingové. Dnes jsem se změřila a zvážila a .. ČUMÍM!!! :)

30.8.2015 v 10:39 | Karma: 10,02 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Bertina amatérská recenze knih - K moři (Petra Soukupová)

Mezi mnou a mými papírovými kamarády musí být nějaká alchymie - vždycky si mě určitá k sobě zavolá a já bytostně cítím, že tuhle a žádnou jinou teď musím číst. Naposled si mě přitáhl počin Petry Soukupové K moři.

29.8.2015 v 23:04 | Karma: 7,10 | Přečteno: 210x | Diskuse| Kultura

Berta Zázvorková

Proč nechci spáchat sebevraždu

Proč nespáchám sebevraždu, i když na ni často myslím? Předkládám svoje důvody, které mě drží nad vodou.

29.8.2015 v 15:06 | Karma: 13,68 | Přečteno: 729x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Agorafobie (3. díl - Agorafobie pro začátečníky)

Objevily se u vás příznaky agorafobie. Máte za sebou první prožití paniky. Tento článek je pro vás, pro nováčky, kteří poprvé zažili moc a sílu strachu a nyní se přidal další strach. Strach z toho, co dělat dál?

28.8.2015 v 21:56 | Karma: 9,36 | Přečteno: 536x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

Agorafobie (2. díl - Nejčastější poznámky okolí)

Necítíte se dobře. Vůbec netušíte, jak z toho ven. Fobie omezuje váš život, a tak dříve či později budete muset někomu blízkému upřímně vysvětlit, co se to s vámi děje. Zde jsou věty, které jsem od svého okolí slyšela já.

27.8.2015 v 21:28 | Karma: 12,52 | Přečteno: 457x | Diskuse| Ostatní

Berta Zázvorková

V tomto článku rozcupuju další argumenty proti adopci dětí homosexuály na padrť - aneb moje reakce na příspěvky z diskuze k článku z 20/8/2015

Napsala jsem svůj názor na adopci dětí homosexuály. Požádala jsem čtenáře o argumenty, které mi případně v článku chyběly. A vida - sešla se velmi zajímavá várka poznámek, na které bych nyní ráda reagovala.

23.8.2015 v 22:06 | Karma: 15,52 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1412x
Považuji se hlavně za lidskou bytost, potom za ženu, dceru, sestru, kamarádku, kolegyni. Mám i další role - zákaznici, čtenářku, posluchačku, Evropanku, pacientku.. ale tyto role neberu jako svoje životní, jsou jen vedlejší:) Snažím se pochopit svět kolem mě i svět ve mně. Zjištuji, že je to sakra propojené:), a že se rozdíl mezi "venku" a "vevnitř" stírá. Rezignuji na to, že má vše nějakou univerzální logiku, že existuje spravedlnost, pravda. Já jsem jediná, kdo může nastavit, co PRO MĚ bude logické, spravedlivé a pravdivé. Zbytek je jedno. Bytostně toužím jen BÝT.