Upřímný deníček Danuše Přímé .. Jak jsem se praštila do hlavy a chtěla víc krve

Důkladným rozborem svého chování jsem přišla na to, že si užívám, když jako fyzicky trpím, okolí mě lituje a já říkám: "To je dobrý, moc to nebolí." A přitom to vypadá, že to bolet musí. Třeba jako minulý pátek.  

 Byl pátek odpoledne, parkoviště u místního Lidlu praskalo ve švech. Chvilku jsem kroužila, a pak našla super místečko blízko vchodu. Nakoupila jsem si a vracela se k autu. Vedle mě právě zaparkoval hrozně neefektivně takový ošuntělejší červený Fiat. Řidič vystoupil, ale jeho spolujezdec zdvořile rukou pokynul, že mám přednost, a že si mám vlézt do auta první, že on počká a až pak vystoupí (měla jsem hluboký výstřih). Představovala jsem si, že do jedné nano sekundy ohebně a s noblesou vklouznu do svého vozu, místo toho jsem ale do auta lezla jako přežraný křeček do klíčové dírky a hlavou se přitom bouchla o rám dveří. Dělala jsem, jako že nic (ale hlasitá rána to být musela). Když pak fanoušek mých ňader konečně opustil jejich šunku, koukla jsem se do zrcátka. U pravého obočí se objevila bílá rána. Jsem hypochondr, kontroluju si každé bebíčko, ránu, pupínek. Znala jsem tedy moc dobře charakter této ranky - do pár vteřin z ní začne téct krev.

 Taky že jo. Bílá ranka za okamžik změnila svou barvu. Byla rudá. Červená barva jako kdyby odstartovala mou hereckou dráhu mučedníka (já vím, zelená by byla lepší, ale zatím mi vždycky tekla jen krev červená). Hlavní pravidlo - nebudu si krev stírat, chtěla bych vidět, kolik jí poteče? Třeba budu mít pak jednu stranu hlavy ozdobenou rudými potůčky jako hrdinové z akčních filmů.

Poslední scéna - hrdina vychází z doutnající budovy / letadla / prostě odkudkoli, kde se před pár minutami odehrál boj o osud celého lidstva. Podařilo se mu dokonce, jen tak mimochodem, zachránit celou třídu mateřské školky (a sbalit jejich nádhernou učitelku). Je špinavý, unavený, celé tělo má pokryté krví a na pravé straně spánků má čerstvou ránu, ze které mu kape krev na tričko.

Tak nějak jsem si to představovala. Jenže moje ranka vypudila možná tak jednu kapku, které se zastavila v půlce cesty mezi koncem obočí a koutkem oka. Takže vlastně vizuálně nic moc. Různě jsem hlavou třásla, trošku i stlačila kůži vedle, ale nic víc z ranky nevyteklo.

 I tak jsem to ale nechala a těšila se, jak přijdu domu. Budu něco vyprávět a budu čekat, kdo si první všimne, že mi teče krev. Až mě na to upozorní, tak já pak řeknu:"Cože, fakt?" (a bude následovat pomalé ohmatání mého zranění prstem, na to se jako na ten prst podívám a uvidím krev, na vteřinu se leknu, ale pak budu uklidňovat ostatní, že to nic není. Maminka kolem mě bude pobíhat, bude se ptát, jestli mi není špatně, jak se to stalo a já budu mít svou chvilku pozornosti celé rodiny a užiju si to).

 Než jsem dojela domu, tak ten mini pidi potůček krve zaschnul a spíš to vypadalo, jako když jsem si rozdrbala nějaký pupínek. Nikomu jsem se tedy teatrálně ukázat nešla a místo toho zamířila rovnou do koupelny, kde jsem si odlíčila obličej, vyčistila zuby a šla si do postele číst.

 

Autor: Berta Zázvorková | pondělí 31.8.2015 8:00 | karma článku: 7,94 | přečteno: 168x
  • Další články autora

Berta Zázvorková

Není potřeba nikoho ohromit, nikomu podlézat

Tím, co píšu v nadpise, jsem si jistá. Jsem typ člověka, který věří, že když budu sama sebou (a dovolím si být sama sebou), moje okolí se pročistí, oddělí se zrno od plev a zbydou mi v něm tak jen lidé, kteří za to stojí.

27.6.2018 v 8:00 | Karma: 12,23 | Přečteno: 322x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Můj názor na duchovní průvodce transformací života

Kurz, který ve mně spustil drobnou nechuť ke všem těm osvíceným lidem, kteří "vědí" něco víc a mají "dar" v druhých objevovat příčiny chmur, trval několik měsíců a byl dost intenzivní. Jednou týdně se skupinka asi dvanácti osob

23.6.2018 v 20:42 | Karma: 15,28 | Přečteno: 507x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Agorafobie (5. díl - Příprava na těhotenství)

I přesto, že můj život není jako běžné populace, rozhodla jsem se, že se v rámci několika měsíců pokusíme stát se s partnerem rodiči. Chci podniknout pár kroků, které, jak doufám, vyrovnají to, že budu asi pořád "zobat" pilule.

15.4.2017 v 20:53 | Karma: 7,32 | Přečteno: 393x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Agorafobie (4. díl - Je sobecké chtít děti?)

Jsem žena, která kromě toho, že trpí agorafobií s panickými záchvaty, tak chce brzy miminko. Jsem zamilovaná a milovaná, mám kde bydlet, mám práci, která jde skloubit s mateřstvím, už vím, co chci - podmínky by nemohly být lepší.

15.4.2017 v 14:52 | Karma: 10,63 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ona

Berta Zázvorková

Co na seznamce nezabírá aneb pravopis, negativita, fňukání a nedostatek fotek

Chceš si najít přes internet holku? Tak se nauč český pravopis, nešiř negativitu, nefňukej a udělej si alespoň dvě selfie ... obličeje:) Předkládám další čtyři projevy, které mě na profilech na seznamce hned odradí.

10.6.2016 v 21:10 | Karma: 22,58 | Přečteno: 1506x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1412x
Považuji se hlavně za lidskou bytost, potom za ženu, dceru, sestru, kamarádku, kolegyni. Mám i další role - zákaznici, čtenářku, posluchačku, Evropanku, pacientku.. ale tyto role neberu jako svoje životní, jsou jen vedlejší:) Snažím se pochopit svět kolem mě i svět ve mně. Zjištuji, že je to sakra propojené:), a že se rozdíl mezi "venku" a "vevnitř" stírá. Rezignuji na to, že má vše nějakou univerzální logiku, že existuje spravedlnost, pravda. Já jsem jediná, kdo může nastavit, co PRO MĚ bude logické, spravedlivé a pravdivé. Zbytek je jedno. Bytostně toužím jen BÝT.