Proč nechci spáchat sebevraždu

29. 08. 2015 15:06:25
Proč nespáchám sebevraždu, i když na ni často myslím? Předkládám svoje důvody, které mě drží nad vodou.

Nejvíc pocitů na dobrovolné ukončení mého současného života jsem zažila a zažívám v souvislosti s agorafobií (seriál o mém pojetí fobie najdete zde:http://zazvorkova.blog.idnes.cz/c/473444/agorafobie-1-dil-co-je-to-agorafobie.html). Po rozchodu s mou životní láskou mi bylo hrozně. První dva roky po jsem celé proplakala. A vím, že neskutečně těžce budu zvládat, až jednou nebudou moje dvě psí holčičky. Přesto (což je evidentní:), jsem to nikdy nevzdala, nemám za sebou ani žádný pokus o sebevraždu. Zde jsou moje důvody:

Jsem zvědavá

Jsem strašně zvědavá, jak to bude dál. Jestli třeba nakonec budu mít vlastní rodinu? Jak bude vypadat moje budoucí neteřinka/synoveček? Jaké další desky vydá Beyoncé? Každý maličký důvod zůstat se počítá. Věřím a doufám, že i kdybych skončila nemocná, osamocená, chudá a zlomená na ulici, tak že i tak bych si z toho vzala to nejvíc, co jen si z toho lidská bytost může vzít.

Věřím v osud, karmu, životní úkol

Pomáhá mi moje víra. Nejde přesně definovat, nejde zaškatulkovat. V boji s mojí nemocí mi nejvíc daly tyto myšlenky:

  • Život ti dává jen ty lekce, které můžeš zvládnout. Čím tvrdší úkol, tím větší síla v tobě dříme.
  • Máte pocit, že se váš život točí v kruhu? To jen osud zařídil tak, aby před úkolem nešlo utéct. Čím víc se budeš překonání vyhýbat, tím náročnější překážky budou. Když to vzdáš úplně a sáhneš si na život, v dalším životě budeš mít ještě těžší výchozí pozici. Nečekej na nic - pokorně svoje úkoly přijmi a zkus je pochopit.
  • Není to trest, neděláš nic špatně. Jen je to něco, čím si musíš projít, protože tuto zkušenost z nějakého důvodu potřebuješ zažít.
  • To, co se zdálo na počátku jako nejhorší zážitek v životě se pak, s odstupem času, může projevit jako milník, jako počátek krásného života.
  • Bojovat sám se sebou je ten nejtvrdší typ boje. Proto nebojuj, přijmi. Ať uděláš cokoli, ať si myslíš cokoli, nikdy se nezatracuj. Měj se ráda!
  • Pomoc vždycky přijde. Někdy v podobě jiného člověka, někdy třeba v podobě pěkné písničky, která se ozve v ten správný čas.
  • Udržuj si cokoli, co tě dělá třeba i jen na pár vteřin šťastnou.
  • Nenech si brát svoje pocity. Nikomu nic nedlužíš. Nikdo, kdo s tebou nežije ve tvém těle a v tvé hlavě nemůže vědět, co je pro tebe nejlepší.

Takhle bych mohla pokračovat dál..:)

Rodina, přátelé

Mám úžasnou rodinu. Naše maminka nás všechny miluje neskutečně silně a upřímně. Nemohla bych jí to nikdy udělat. Někdy jsem i užitečná :) a věřím, že by některým lidem beze mě bylo hrozně. Dokud mám schopnost pomoct (čímkoli - slovem, činem, penězi, svou přítomností, názorem, vědomostmi..), tak tu chci být.

Dary, které už teď mám

Žiju v krásné zemi. Mám co jíst. Mám střechu nad hlavou. Mám dvě naplňující zaměstnání. Kolem mě jsou výjimeční lidé. Příroda mi dala všech pět smyslů (možná je jich i šest?), tělo, které funguje. V květnu se mohu kochat šeříky. Mohu je cítit, vidět, mohu slyšet, jak je vítr hladí. Je tolik krás, za které jsem každý den vděčná. Bůh / vesmír / osud / andělé (..?) mi dali tolik darů, že ta moje fobie je v tomto porovnání zanedbatelná.

Autor: Berta Zázvorková | sobota 29.8.2015 15:06 | karma článku: 13.39 | přečteno: 729x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.20 | Přečteno: 329 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 41 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.13 | Přečteno: 288 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.76 | Přečteno: 506 | Diskuse
Počet článků 40 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1412

Považuji se hlavně za lidskou bytost, potom za ženu, dceru, sestru, kamarádku, kolegyni. Mám i další role - zákaznici, čtenářku, posluchačku, Evropanku, pacientku.. ale tyto role neberu jako svoje životní, jsou jen vedlejší:) Snažím se pochopit svět kolem mě i svět ve mně. Zjištuji, že je to sakra propojené:), a že se rozdíl mezi "venku" a "vevnitř" stírá. Rezignuji na to, že má vše nějakou univerzální logiku, že existuje spravedlnost, pravda. Já jsem jediná, kdo může nastavit, co PRO MĚ bude logické, spravedlivé a pravdivé. Zbytek je jedno. Bytostně toužím jen BÝT.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...